27.06.2019

Blogi: lajipäällikön kesäkuun terveiset

Kesäkuu käynnistyi koululaisten kesäleirillä

Kesäkuu käynnistyi vauhdikkaasti 16 kesäleiriläisen kanssa leireillen. Tänä kesänä Tapanilan Erä Karate ry työllisti kolme kesätyöntekijää. Kesätyöntekijöiden tehtävänä oli ohjata kanssani koululaisten kesäleiriä.

Leirillä harjoiteltiin karatea ulkona ja sisällä, vierailtiin Konalan HopLopissa sekä keilattiin. Leirin ajan Suomen kesäinen sää suosi meitä ja saimme nauttia upeasta säästä mm. vesisotaa pelaten.

Uusi tila ja syksyn toiminnansuunnittelu

Syksyn suunnittelu ja uuden tilan remontin käynnistäminen pitivät koko kesäkuun kiireisenä. Tapasimme kahdesti tilatiimin kanssa ja tiimin jäsenet tekivät kovasti töitä, jotta uuden tilan remontti käynnistyy rakennusluvan mukaisesti ja ajallaan.

Syksyn toiminnansuunnittelu on loppumetreillä minun osalta. Tällä hetkellä vastuuohjaajat työstävät syksyn harjoitusryhmien suunnitelmia. Harjoitukset on pääasiassa lisätty nettisivuille:http://erankarate.fi/harjoitukset.html

Tarkempi viikko-ohjelma on nähtävissä ohesta

Huomioithan, että ohjelmaan saattaa tulla vielä muutoksia ennen kauden käynnistymistä.

Samalla otamme käyttöön Myclubin kalenterin. Suosittelen pitämään pöytäkoneella ja mobiilissa kuukausinäkymää viikkonäkymän sijaan.

Syksyllä uusia harjoitusryhmiä

Kesäkuussa varmistui, että saimme KKI (kunnossa kaiken ikää) -hankerahoitusta 1.000 eur junioreiden vanhempien aktivoimiseen. Tulemmekin syksyllä tarjoamaan monipuolisesti harjoitusmahdollisuuksia kaikille liikkumisesta kiinnostuneille ilman kausisitoutumista kertamaksulla.

YLE:n dokumenttisarjaan mukaan

Sain kutsun kesäkuun alussa YLE:n kumppanilta osallistua seurana 2020 keväällä julkaistavaan dokumenttisarjaan. Sain järkättyä omasta seurasta kymmenen nuorta kuvauksiin viikon varoitusajalla. Toiset kymmenen nuorta saimme Pakkalanpalloseurasta. Dokumenttisarja käsittelee kiusaamista sekä syrjimistä. Kiitos aktiivisille nuorillemme heittäytymisestä!

Lahden Karate 40 vuotta

Yhteistyöseuramme, Lahden Karate, juhli 40 vuotista historiaansa. Sain olla mukana Erän Karaten edustajana juhlassa. Upeaa ja monipuolista työtä tekee yksi tärkeimmistä kumppaneistamme.

Kilpailijat harjoittelleet monipuolisesti

Kilpailijoilla kesä tarkoittaa peruskunnon ja perusominaisuuksien kehittämistä monipuolisesti. Osalle nuorista kilpailijoistamme suunnittelen harjoitussuunitelmia päivätasolla. Tämä työ palkitsee, kun näkee urheilijan kehittyvän ja motivoituvan.

Olen ohjannut kisaajille ja harrastajillemme kesäkuussa niin kuntopiiriä, loikkaharjoituksia kuin lajiharjoituksia. Mahtava on ollut huomata nuorten (ja harrastajien) halu kehittyä ja testata rajojaan.

Huomenna, perjantaina viimeinen työtehtäväni ennen lomille lähtöä on HEL Open kilpailutapahtuman toimitsijakoulutusten suunnittelu yhdessä upeiden vapaaehtoisten kanssa.

Haluan toivottaa sinulle erinomaista kesää! Palaan sorvin ääreen 1.8. kahden kesätyöntekijämme kanssa.